Goede Doel

Lopen voor het goede doel. Dat doe je als je meedoet aan de Rotary Santa Run. Het inschrijfgeld gaat naar de Stichting Leergeld Walcheren. Deze Stichting zorgt ervoor dat alle kinderen mee kunnen doen. Niet alleen met de Santa Run maar het hele jaar door. Wat doet Stichting leergeld Walcheren precies? Kinderen weer mee laten doen, dat is het doel van Leergeld Walcheren. Zij doen dat voor kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met geldzorgen. Helaas is dat ook op Walcheren hard nodig. Stichting Leergeld biedt hulp bij:

• Onderwijs: Meedoen op school is noodzakelijk voor kinderen, maar daar komen ook kosten bij kijken. Niet alle ouders kunnen die kosten opbrengen. Stichting Leergeld helpt daarom bijvoorbeeld met de aanschaf van schoolspullen zoals een laptop, een fiets, een rekenmachine of gymkleding.
  • Sport: Voor kinderen is het belangrijk om te sporten. Niet alle ouders hebben genoeg geld om de contributie voor een sportclub of de benodigde sportkleding of -materialen aan te schaffen. Stichting Leergeld helpt daarbij.
  • Cultuur: Activiteiten die te maken hebben met cultuur vormen kinderen. Denk aan bijvoorbeeld muziek- of dansles. Maar de kosten hiervan kunnen een belemmering zijn voor ouders. Ook daarbij kan Stichting Leergeld helpen.
  • Welzijn: Er zijn ook andere activiteiten die kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen, maar die niet direct vallen onder onderwijs, sport of cultuur. Denk bijvoorbeeld aan een lidmaatschap van de scouting, het vieren van de verjaardag. Stichting Leergeld kan jaarlijks veel kinderen blij maken!

Door mee te doen aan de Santa Run heb je dus niet alleen zelf een fantastische middag, maar help je de Stichting Leergeld kinderen helpen. Jij doet toch ook mee? Schrijf je snel in!